plauksta plauksta
icon_delna icon_trans icon_facebook icon_facebook icon_twitter

Priekšvēlēšanu aģitācijas likums

ZRP sniegtais frakcijas viedoklis Deputatiuzdelnas.lv, 2012.gada 23.februārī.

Priekšvēlēšanu aģitācijas ir kādas politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai arī kāda deputāta kandidāta reklamēšana masu informācijas līdzekļos vai citādā veidā, ja tā satur tiešu vai netiešu aicinājumu balsot par vai pret kādu politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību vai deputāta kandidātu. Diemžēl priekšvēlēšanu aģitācijai raksturīga vēlētāja izvēles ietekme ar preču vai pakalpojumu reklāmai raksturīgiem paņēmieniem, izmantojot elektroniskos plašsaziņas līdzekļus, kas spēj piesaistīt plašu auditoriju. Tieši lielākā daļa no priekšvēlēšanu aģitācijai paredzētajiem izdevumiem tiek tērēta politiskās reklāmas izvietošanai, kas norāda uz šā aģitācijas veida un līdz ar to naudas lielo ietekmi vēlētāja viedokļa veidošanā. Ievērojot, ka priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana radio un televīzijā ietver arī sabiedrības informēšanas funkciju, ir svarīgi, lai šī informēšana notiktu kvalitatīvi. „Zatlera Reformu partijas” frakcija uzskata, ka periods – viens mēnesis pirms Saeimas vēlēšanām ir izmantojams, lai vēlētājam dotu iespēju objektīvi pārliecināties par savu izvēli, piemēram, publiskajās debatēs vai deputāta amata kandidātam personīgi tiekoties ar vēlētājiem. Ar likumu ir jānodrošina tādi objektīvi apstākļi un vide, kas kalpotu balstiesīgā Latvijas Republikas pilsoņa argumentētai un pārdomātai lēmuma pieņemšanai. Līdz ar to „Zatlera Reformu partijas” frakcija saskata nepieciešamību veikt grozījumus priekšvēlēšanu aģitācijas regulējumā un atbalsta priekšvēlēšanu aģitācijas radio un televīzijā ierobežošanu, piemēram, paredzot aizliegumu priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus izvietot radio un televīzijā 30 dienas pirms vēlēšanām. Tātad šāds ierobežojums ne tikai veicinātu naudas un atsevišķu naudīgu personu lomas samazināšanos politikā, bet arī iespēju tautas pārstāvjiem un potenciālajiem pārstāvjiem pirms vēlēšanām tiešākā veidā kontaktēties ar saviem pārstāvamajiem, paužot un argumentējot savu viedokli par sabiedrībā nozīmīgiem jautājumiem publiskajās debatēs vai tiekoties ar vēlētājiem. Tā rezultātā tiks paaugstināta vēlētāju izpratne un interese par politisko partiju piedāvājumiem priekšvēlēšanu programmās, viņi savā izvēlē vairāk balstīsies uz politisko partiju spēju argumentēt valsts politiskās attīstības redzējumu un par savā politiskajā programmā ietvertajiem uzdevumiem, nevis savu izvēli balstīs uz politiskās reklāmas aģitāciju. Politiskā reklāma objektīvi neatspoguļo politisko partiju nostāju un lielā daļā gadījumu satur tikai aicinājumu balsot „par” konkrētu politisko spēku. Vienlaikus „Zatlera Reformu parijas” frakcija vēlas norādīt, ka mēs apzināmies, ka šāda ierobežojuma ieviešanas gadījumā būs nepieciešams pievērst pastiprinātu uzmanību iespējamajai slēptajai reklāmai, mediju ietekmējamības un ētikas jautājumiem. Tieši tādēļ neiestājamies par pilnīgu politiskās reklāmas aizliegumu elektroniskajos mēdijos, bet aicinām izvērtēt iespēju ierobežot politiskās reklāmas izvietošanu radio un televīzijā 30 dienas pirms vēlēšanām.

 
Pievienot komentāru
Vārds:*
E-pasts:*
Pievienot